Hva er dette? What is this?

Alt du finner her, kan du fritt bruke videre, så lenge du kreditterer bloggen og forteller oss hva du skal bruke det til. Du når oss via kommentarfeltet under innleggene, eller på teamcolibrino@gmail.com.

Everything you find on our blog is free for you to use, but please credit us and tell us what you will use it for. You can reach us by posting a comment, or through teamcolibrino@gmail.com.

søndag 13. mars 2016

Sjøen for alle 2016

Det ble bare tid til et kort besøk i dag, sammen med familien.

Det første jeg reagerte på var billettprisene. 150,- for voksen eller 300,- for to barn og to voksne. Jeg mener familiebilletten kostet 200,- i fjor og 50% prisøkning er drøyt. At man i det hele tatt må betale for å komme inn i en butikk kjenner jeg at er drøyt. Med bensin, bompenger, parkering og litt mat er besøket på messen i praksis en kostnad på rundt 1000,- Det er for mye.

Riktignok hjelper aktivitetshallen betydelig på fars tilfelle av gjerrigknark-humør. En gratis båttur med en av de to Elias-båtene var populært:

Erica i Elias-båten


 Klatreveggen var også gratis og enda mer populær.
Erica utfordrer tyngdekraften
Hoppeslott og sjørøverskute ble også besøkt, mens vi stod over radiostyrt båt. Da var det slutt på ting som ikke kostet penger. 

Oslofjordmuseets aktivitet var dog verdt å bruke 40,- på. De hadde et smått genialt opplegg der barn fikk lage sin egen lille båt, som igjen fikk motorkraft fra en gummistrikk. At pengene går til en god sak er et pluss.
Erica lager båt
Aktivitetshallen var stort sett det vi rakk, men jeg kom meg så vidt innom standen til ProNav der jeg ble stående og snakke med en hyggelig kar om gjørs i Øyeren. På vei ut svingte vi innom Antares 5.80. Dette er den minste båten i Antares-serien, og kan kanskje være et alternativ for meg ettersom familien har ekspandert og pt har jeg ikke soveplass for både meg og barn i min Guymarine Evada 540. Men smaker det så koster det. 320.000,- med Suzuki 90HK. Båten er også et par hundre kilo tyngre enn min, som gir ringvirkninger med tanke på henger og bil. I praksis vil et slikt båtbytte komme på langt over 500.000 siden jeg også må bytte bil. Det får bli med tanken.
Erica og Camilla inspiserer Antares
En båt som er flunkende ny er Aluventure 6500. På mange måter den rake motsatsen til Antares.



Jeg håper på bedre tid til neste år, kanskje jeg da kan få kommet meg til båtmessen i Gøteborg også. Men kjære arrangører av SFA, enten må dere få inn 3-4 ganger så mange barnevennlige aktiviteter eller så må dere gjøre noe med prisnivået. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar