SOLGT SOLGT SOLGT SOLGT
Min ungdoms stolthet står og støver ned i båthuset, og kan med fordel få en ny eier.
Som bildene viser er det en 8HK totakts Yamaha med tilhørende drivstoffslange og - tank som ser etter ny eier. Motoren har utelukkende vært brukt i ferskvann, og er vedlikeholdt som den skal. (Med andre ord skifte av girolje og fettsmurt hver sesong den har vært i bruk.) Motoren har alltid vært lagret innendørs i plussgrader, og fremstår i langt bedre form enn dens alder skulle tilsi.
Jeg er faktisk litt usikker på når motoren er kjøpt, men en kvalifisert gjetning tilsier 1990-1994. Den ble kun brukt i noen sesonger, før jeg fikk større båt og dermed ble motoren forvist til båthuset. Grunnet svært lite bruk de siste 10 årene bør det vurderes å bytte vannpumperotor, man bør i hvertfall holde et våkent øye med denne i starten siden motoren ikke har vært i bruk på lenge. For estetikkens skyld kan man selvfølgelig vurdere å male propellen også, den mangler litt maling etter kontakt med Vansjøs sivkvaster.
Motoren bør være en glimmrende "kicker" på en større båt, eller som hovedmotor på en mindre. På min ungdomsbåt (en 9` alujolle) ga den en toppfart på 18 knop. Motoren er kortstammet og har manuell start.
Selges til HBO 3000,- og kan hentes/ sees i Moss eller Oslo etter nærmere avtale. (Sendes ikke)
SOLGT SOLGT SOLGT SOLGT
Min ungdoms stolthet står og støver ned i båthuset, og kan med fordel få en ny eier.
Som bildene viser er det en 8HK totakts Yamaha med tilhørende drivstoffslange og - tank som ser etter ny eier. Motoren har utelukkende vært brukt i ferskvann, og er vedlikeholdt som den skal. (Med andre ord skifte av girolje og fettsmurt hver sesong den har vært i bruk.) Motoren har alltid vært lagret innendørs i plussgrader, og fremstår i langt bedre form enn dens alder skulle tilsi.
Jeg er faktisk litt usikker på når motoren er kjøpt, men en kvalifisert gjetning tilsier 1990-1994. Den ble kun brukt i noen sesonger, før jeg fikk større båt og dermed ble motoren forvist til båthuset. Grunnet svært lite bruk de siste 10 årene bør det vurderes å bytte vannpumperotor, man bør i hvertfall holde et våkent øye med denne i starten siden motoren ikke har vært i bruk på lenge. For estetikkens skyld kan man selvfølgelig vurdere å male propellen også, den mangler litt maling etter kontakt med Vansjøs sivkvaster.
Motoren bør være en glimmrende "kicker" på en større båt, eller som hovedmotor på en mindre. På min ungdomsbåt (en 9` alujolle) ga den en toppfart på 18 knop. Motoren er kortstammet og har manuell start.
Selges til HBO 3000,- og kan hentes/ sees i Moss eller Oslo etter nærmere avtale. (Sendes ikke)
SOLGT SOLGT SOLGT SOLGT
Kommentarer
Legg inn en kommentar